Project Mij

Controle over je auto-immuunziekte

Gebaseerd op medisch onderzoek en vele mensen die uit het dal zijn gekomen is dit schema ontstaan. Natuurlijk zijn de leefregels te herkennen, hier gaat het echter een stap verder. Bij het consequent toepassen gaat het de celstructuren veranderen, zodat je hele systeem minder ontvlambaar wordt. En minder ontvlambaar betekent minder ontstekingen, minder pijn, klachten en ongemakken. Bovendien krijgt je lijf de kans te herstellen. Wil je meer weten over de werking van lichaamscellen, lees dan dit artikel eens.

De genoemde onderwerpen komen in het boek uitgebreid aan bod. Dit schema vertelt je kort alle adviezen. Het zijn factoren die van invloed zijn op de functie en disfunctie van je lichamelijke systemen. Voor vragen nodig ik je uit deze te stellen. 

 

Wat je kan beïnvloeden Hoe?
Voeding 

Onbeperkt meervoudig onverzadigd vet,

< 15 gr per dag verzadigd vet

Supplement: visoliecapsules of lijnzaadolie

Voeding  Vindt de trigger waar jouw systeem met ontstekingen op reageert. Leer meer bij Het nut van een eliminatiedieet.
Lichamelijke inspanning 2-3 x per week flink bewegen waarbij je zweet, opbouwend vanaf 20 min per keer.
Stress & emoties Lichaamsbewustzijn en emotioneel eerlijk voor jezelf. Mediteer. Leer meer bij Ontwikkel je lichaamsbewustzijn en de Meditaties
Zonlicht Supplement vitamine D3, 2000 eenheden per dag
Toxines

Wees kritisch op alle stoffen die je gebruikt. 

Reinig regelmatig je spijsverteringsstelsel. Leer hier meer over in Grote schoonmaak van je buik

Schimmels

Verminder de schadelijke schimmels. Leer meer bij Candida, de stille sloper

Tijd

Elke dag. Je lichaam kan geen pauze/weekend/vakantie houden van jou, en jij niet van je lichaam. 

Je lichaam doet er 2 tot 5 jaar over om de systemen aan te passen.

Elke periode van klachten wordt aangekondigd, altijd.
In deze maatschappij zijn we het vermogen om goed te voelen kwijtgeraakt, Het leven is zo hectisch dat we nogal onoplettend zijn geworden voor de signalen die ons lichaam geeft. Omdat we de fluistersignalen negeren gaat het lijf vanzelf roepen en later schreeuwen dat er iets moet gebeuren. Dan wordt je ziek. het grote voordeel voor het lijf is dat er een verplichte pauze is. Een opgedrongen onthaasten.
Ben je chronisch ziek dan is het grote nadeel dat een reactie of periode van ziek zijn heel erg uitputtend is. Dan is het dus nog eens extra van belang om alert te zijn. Die kleine eerste signalen geven je een keus om rustiger aan te gaan doen uit vrije wil, of verplicht gesteld worden door het lichaam, met veel pijn en ongemakken. Met de grafieken in het boek leer je de patronen herkennen. Je maakt er zichtbaar wat je voelt. Je leert de communicatie van je lijf herkennen en hoe de effecten van erop reageren.

Hoe leer je beter te voelen?
Dat kost op de eerste plaats veel tijd. Het lukt niet binnen een week. Wel met een jaar, misschien twee jaar. Daar hoef je niet tegenop te zien, tijd verstrijkt en ervaringen zullen blijven komen. En vandaag is altijd de juiste dag om te beginnen.
Mindfulnesstrainingen helpen je bij dit onderdeel. Om je in de goede richting te helpen staan hier alvast een aantal tips voor beginners en gevorderden.

Schaf hier jouw exemplaar aan!

 

Project-mij Controle over je auto-immuunziektel

 

Merlijn Boekhandel

Wil je meer weten of heb je een vraag? Neem dan contact met mij op.

Klik hier om contact op te nemen

Wanneer de weg ophoudt, verander. Na verandering kun je verder. 


- I Tjing -